5 načinov kako zaščititi svoje oči pred ekranom

A dnevno preživite po osem ur zazrti v monitor vašega računalnika na delu? Potem pa se še doma ujamete kako ponovno gledate v televizijski zaslon ali mobitel? Ves ta napor morajo vaše oči trpeti. Glede na to, da živimo v svetu, kjer večino našega dela opravljamo s pomočjo računalnika in se nam odmik od zaslonov tudi v prostem času zdi skoraj da nemogoč, smo obsojeni na celodnevno buljenje v ekrane elektronskih naprav.

Čovjek koji gleda u monitor računala

Na žalost vam v tem članku ne moremo odkriti nikakršnega magičnega recepta, ki bi vam lahko popolnoma zaščitil oči, lahko vas pa usmerimo kako se lahko sami potrudite in maksimalno prispevate k varovanju vaših oči med dnevnim delom in “surfanjem”.

1. 20-20-20

Pravilo 20-20-20 je najenostavnejša metoda s pomočjo katere lahko sprostite oči od naprezanja zaradi gledanja v ekran.

Pravilo 20-20-20 pomeni 20 minut dela, 20 sekund pavze, 20 minut dela.

V času odmora je pomembno, da pogled usmerite nekam v daljavo, po možnosti v določeno točko vidno čez okno, in ostanete fokusirani na njej naslednjih 20 sekund.

Na tak način lahko preprečite blokado oči, ki je lahko posledica konstantnega fokusiranja očesa na eno samo mesto, ekran.

2. Mežikaj

Povprečna oseba v eni minuti pomežikne 16 krat. Vendar pri delu za računalnikom in gledanju v ekran se število mežikov znatno zmanjša (tudi do 5 krat). Mežikanje je naravni mehanizem zaščite očes, ki omogoča njihovo ustrezno vlažnost. Zato pride med dolgotrajnim gledanjem v ekran do kronične izsušitve očes.

Če pa se res ne morete prisiliti na konstantno mežikanje med delom, si lahko kot drugo opcijo izberete tudi umetne solze (kapljice za oči). V nasprotnem primeru boste obsojeni na rdeče in boleče oči.

3. Oddaljenost od ekrana

K dodatni utrujenosti prispeva tudi oddaljenost vaših oči od monitorja med delom na računalniku. Po pravilih bi morala biti minimalna razdalja med očmi in zaslonom v razponu ene iztegnjene roke. Torej, ko iztegnete roko, se ta ne sme dotakniti ekrana, ali pa ga postavite na razdaljo med 50 in 80 centimetrov od vašega sedišča.

4. Pogostejši odmori

Če prav si veliko ljudi interpretira pogostejše odmore kot nekaj, kar negativno vpliva na celokupno produktivnost, imajo le-te ravno nasprotni učinek.

Raziskava izpeljana s strani NIOSH-a (The National Institute for Occupational Safety and Health) je pokazala, da so bili tisti delavci, ki so si med delom poleg osnovnih pavz za kosilo (30 min) in 2 petnajstminutnih odmorov vzeli še 4 dodatne petminutne pavze, bili znatno produktivnejši od ostalih kolegov.

Šalica kave s natpisom pauza

Te mini-pavze bodo poleg na boljšo produktivnost imele tudi pozitiven vpliv na vaše oči, ki se bodo v teh 5 minutah imele čas spočiti od konstantnega fokusiranja na ekrana.

5. Uredite vaš delavni prostor

Največkrat je za utrujenost oči med daljšim strmenjem v ekran kriva prevelika osvetlitev okolice. Ne glede na to, ali gre za vir zunanje (sonce) ali notranje svetlobe (luči), je pomembno, da le-ta ne sveti direktno v monitor. Najboljše je ekran postaviti bočno od vira svetlobe, saj v takem primeru pride do najmanjše svetlobne refleksije.

Poleg tega pa je tudi pomembno, da si na ekranu ponastavite kontrast, ločljivost, osvetlitev ter velikost besedila, ki vam najbolj odgovarjajo. Če čutite, da se vaše oči pretirano naprezajo, poskusite različne kombinacije navedenih parametrov.

Čovjek u uredu zagledan u monitor

Vaše oči maksimalno trpijo zaradi vsakodnevnega in celodnevnega bolščanja v ekrane, ne glede na to ali gre za računalniške, televizijske ali mobilne zaslone. Ker pa je zdravje vseeno na prvem mestu, poskrbite da vsaj koliko toliko olajšate breme vaših oči in si tako zagotovite dober vid za daljši čas.

Prevzeto iz: https://www.nabava.net/