
Korona virus je postal idealen izgovor za številna izsiljevanja in nepoštene poslovne prakse. Zdi se, da je tako tudi v primeru splitske poliklinike za očesne bolezni, katera je, po pričanju naše bralke (podatki so znani redakciji), v začetku tega tedna odbila v naprej dogovorjen pregled preko Hrvaškega zavoda za zdravstveno zavarovanje (HZZO), saj pacientka ni želela pristati na njihove nenavadne pogoje.
Namreč, iz poliklinike trdijo, na svoja vhodna vrata pa so tudi obesili napis, da lahko pacienti opravijo pregled in dobijo informacije o svoji dioptriji samo, če bodo očala ali stekla po pregledu tudi kupili pri njih. V nasprotnem bodo ostali brez izvida! Kot razlog navajajo navodila Kriznega štaba civilne zaščite, z namenom omejitve gibanja ljudi in morebitno širjenje virusa, ne glede na to, da se je celotna situacija odvila v ponedeljek, 11. maja, ko so omejitve že precej popustile.
– Šokirana sem in vznemirjen. Predvsem želim, da to pride v medije, da se takšna situacija ne bi več ponovila. Prijavila sem jih HZZO-ju, sedaj pa čakam razplet situacije. Prepričana sem, da gre za čisto izkoriščanje neinformiranih pacientov – razlaga bralka, ki se je naročila na pregled v prvem delu marca, pred pojavo pandemije. Ker se je približeval 11. maj, dan pregleda, se je odločila nekoliko prej poklicati kliniko in preveriti, ali je, glede na situacijo s korona virusom, še vedno možno opraviti pregled.
DOPLAČILO 100 KUN
– Gre za polikliniko za očesne bolezni »Oftalma«, v Ćiril-Metodovi ulici. Njim sem se v začetku tega leta javila z napotnico, ki mi jo je izdala družinska zdravnica, za okulistični pregled, zaradi povečanih problemov z vidom. Takoj ko sem prispela, sem bila obveščena, da opravljajo preglede vida na breme HZZO-ja, torej z napotnico, toda tudi z doplačilom stotih kun. Privolila sem. Glede na to, da se je vmes zgodila izredna situacija s korona virusom, sem pričakovala, da bi pregled lahko bil odpovedan, zaradi česa sem tri dni pred tem poklicala polikliniko, zaradi preveritve termina.
Takrat sem dobila odgovor, da moj termin ni spremenjen, ter da lahko s primerno zaščitno masko pridem v ponedeljek na pregled, vendar mi po navodilih epidemiologa, ne morejo dati podatkov o dioptriji, razen če pri njih ne izdelam stekla ali kupim očala. Osupnila sem nad takšnim pogojem. Glede na to, da sem zahtevala, da mi se takšna odločitev pojasni, mi je prvič rečeno, da je to priporočilo, potem pa, da gre za ukaz epidemiološke službe, da »pacienti ne bi hodili sem-tam z izvidom«.
Celo so mi povedali, da bodo v primeru, če se ne bi mogla takoj odločiti za izdelavo stekel ali nakup očal, podatek o moji dioptriji zadržali, dokler se ne odločim o nakupu – pravi Splitčanka, ki ni pričakovala takšnega odgovora ter se je počutila ponižano. Želela je dobiti jasne odgovore na vprašanja o svojih pravicah in obveznostih.
OGROŽENE PRAVICE
– Glede na to, da sem vztrajala, da imam po pregledu pravico dobiti podatke o svoji dioptriji ter se sama odločiti kje bom izdelala stekla ali kupila očala, mi je rečeno, da me v tem primeru ne bodo niti pregledali, napotnico pa mi bodo vrnili po pošti. Takrat sem odbila potrditi svoj naslov ter sem vztrajala na tem, da bom prišla na pregled in da mi morajo ali pokazati odlok epidemiološke službe, na katerega se pozivajo, ali dati podatke o moji dioptriji. Odgovorjeno mi je, da me zdravnik več ne želi pregledati. To je bila kaplja čez rob ter sem se za pomoč obrnila HZZO-ju.
Tako se je obrnila na dežurno službo Zavoda.
– Pogovarjala sem se z dvema agentoma, zelo prijaznima, in oba sta mi potrdila, da so moje pravice ogrožene ter da takšno obnašanje in pogoji poliklinike niso v skladu z obvezami iz pogodbe z Zavodom. Izdajanje izvida se ne sme pogojevati. Pravzaprav so mi povedali, da so že pred tem imeli prijave zaradi iskanja doplačila pregleda v znesku stotih kun.
Rekli so ji naj svojo izkušnjo pošlje pisno, po elektronski
pošti, ter ji zaupali naj ne bo neučakana, saj inšpektorji trenutno ne hodijo
na teren.
Zakaj so se odločili za takšno potezo, smo poskušali izvedeti tudi od same
poliklinike, toda na našo uradno poizvedbo niso odgovorili.
HZZO: »Zavarovanec mora dobiti izvid!«
Iz HZZO-ja so nam v izjavi glede tega primera potrdili, da ima vsak pacient pravico dobiti izvid, obrazložili pa so tudi zaračunavanje dodatnih 100 kun.
– Poliklinika za oftalmologijo »Oftalma« Split je pogodbeni partner HZZO-ja. Zaračunavanje dogovorjene zdravstvene zaščite od zavarovane osebe ali »pavšalnega doplačila za pregled z napotnico« se smatra kot kršitev pogodbenih obvez, če ne gre za plačilo participacije (sodelovanja v stroških zdravstvene zaščite) za osebe, ki nimajo dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja.
Na podlagi napotnice izbranega zdravnika ima doktor medicine, specialist, po zaključenem pregledu obvezo izdati izvid zavarovani osebi HZZO-ja ter skrbno voditi in shranjevati medicinsko dokumentacijo. V zvezi z izdajanjem epidemioloških navodil, moramo povedati, da omenjeno ni v nadležnosti HZZO-ja, vendar Hrvaškega zavoda za javno zdravstvo.
HZZO bo zahteval obrazložitev od pogodbene zdravstvene ustanove Poliklinike »Oftalma« zaradi omenjenega vedenja ter bo opravil kontrolo, na način, ki je primeren trenutnim epidemiološkim možnostim in pogojem – piše v njihovi izjavi.
Prevzeto iz: https://slobodnadalmacija.hr/