Ray Ban skozi čas

Ray Ban je modna znamka sončnih in dioptrijskih očal. Zasnovalo ga je ameriško podjetje Bausch&Lomb leta 1937…

Znamka je najbolj znana po svojih Wayfarer in Aviator sončnih očalih. Začetek Ray Ban Aviator očal datira v leto 1930. Glede na to, da so nova letala pričela leteti vse višje in dlje, so mnogi ameriški vojaški piloti poročali, da jim bleščanje od sonca povzroča glavobol in slabost. Glavni polkovnik se je tedaj obrnil Bausch&Lombu (Rochester), najmočnejšemu newyorškemu proizvajalcu medicinske opreme, s prošnjo, da kreira sončna očala za pilote. Očala, katera bodo namenjena profesionalnim pilotom, bi morala ščititi pred intenzivno svetlobo ter pred močim bleščanjem neba.

Prototip je izdelan leta 1936. leta in je znan pod nazivom »anti-glare«, imel je plastične okvirje in zelene leče, ki so eliminirale bleščanje, pri tem pa niso meglile vid. Naslednje leto so preoblikovane v kovinski okvir pod nazivom Ray Ban Aviator, 7.5.1937, pa je proizvod patentiran. Ray Ban aviatorke Bausch&Lomba so nekaj povsem drugačnega. Označujejo jih zelene sence, znane pod nazivom G-15 leče. Okvir je iz nerjavečega jekla, objektivi so narejeni iz poliranega stekla in so okrašeni s kristali. Kar jih dela prepoznavnim v celem svetu je B&L podpis, ki se nahaja v desnem kotu očal – Made In The USA by B&L Ray Ban.

 


Klasičen model iz kolekcije Aviator z G-16 lečami iz 1970. leta

Leta 1952. je kreiran še en klasik, Ray Ban Wayfarer, tokrat s plastičnimi okvirji. Kmalu je postal popularen v Hollywoodu, med ostalim ga lahko vidimo na James Deanu, v filmu »Upornik brez razloga« iz leta 1955.

Peter Fonda jih je nosil v filmu »Easy rider« 1969. leta.

Leta 1968 je Ray Ban lansiral model Balorama, nosil ga je Harry Callahan, leta 1973. v filmu »Magnum force«. Znamka je ostala popularna v 60-ih in 70-ih, popularnost pa se je povečala v 80-ih, zahvaljujoč filmom »The Blues Brothers« (1980.), “Risky Business” (1983.) ter “Top Gun” (1986.).

Danes standardna leča G-15, zeleno-sive barve, je predstavljena 1953. leta. Leta 1999. je Bausch&Lomb znamko prodal italijanski skupini Luxottica za 640 milijonov dolarjev. Da bi lahko konkuriral z ostalimi proizvajalci, je Ray Ban lansiral vrsto inovativnih in vizualno elegantnih modelov, kot so: Predators, Inertia, Prophecy, Gatsby, Sidestreet in Cutters.

Prevzeto iz: www.bilicvision-optika.hr