Gledanje erotike in nasilja povzroča zamegljevanje vida

Raziskave so pokazale, da gledanje erotičnih prizorov in nasilja povzroča zamegljevanje vida, poleg tega pa ljudje po ogledu tovrstnih prizorov niso zmožni jasno zaznavati stvari, ki jih vidijo zatem…

 

Znanstveniki so ta učinek poimenovali »odvračanje pozornosti«.

»Opazili smo, da ljudje niso zmožni prepoznati vizualnih prikazov, ki se pojavijo petino sekunde za čustvenimi prizori, medtem ko čustvene prizore, ki se prikažejo za nevtralnimi slikami, prepoznajo le z manjšimi težavami«, je dejal psiholog David Zald z univerze Vanderbilt.

Učinek je soroden odvračanju pozornosti na avtocesti, pravijo Zald in njegovi kolegi. Vaši možgani vam morda predlagajo, da gledate cesto pred vami, toda čustva vas pritegnejo da gledate nesrečo na robu ceste.

Testnim osebam je bil izročen kup fotografij, med katerimi so bile fotografije z lepo pokrajino in arhitekturo. Rečeno jim je bilo, naj najdejo določeno sliko. Negativne slike so se nahajale nekje med drugim in osmim mestom pred ciljno fotografijo.

Bližje kot je bila negativna slika ciljni sliki, pogosteje so testne osebe spregledale cilj. V naslednji raziskavi so bile negativne slike zamenjane z erotičnimi fotografijami. Učinek je bil isti.

»To kaže na to, da slike, ki prebudijo čustva, vplivajo na pozornost na podobne načine, z obzirom na to, ali se dojemajo pozitivno ali negativno«, je dejal Steven Most z univerze Yale.

 

Raziskovalci menijo, da se omenjenega učinka ne da kontrolirati. »Smatramo, da obstaja ozko grlo za obdelavo informacij – če določena vrsta dražljajev zadrži pozornost, lahko blokira omenjeno ozko grlo tako, da nadaljne informacije na morejo skozi«, je dejal Zald.

Glede odvračanja pozornosti na cesti Zald opozarja: »Če vozite po cesti in zagledate reklamni pano s seksualno vsebino, obstaja velika verjetnost, da bo le-ta zadržal vašo pozornost in tako boste v naslednjih delčkih sekunde onemogočeni posvečati pozornost ostalim informacijam okoli sebe«, pravi Zald.

Začetne raziskave so podrobno opisane  v avgustovski številki časopisa ‘Psychonomic Bulletin and Review’. Nadaljnje raziskave niso objavljene.

 

Raziskave so opravili zaposleni pri LiveScience.com